måndag 19 januari 2009

walked in fields of gold

var i trollhättan den här helgien, hos micke. vet inte men jag känner mig så trygg när jag är med honom. vi låg i hans soffa och lyssnade på eva cassidy - fields of gold. otroligt fin. den fick mig att tänka på min uppväxt igen. jag är faktiskt uppvuxen i ett litet område som är omringat av åkermark, fält. har lekt på dom så länge jag kan minnas. inte nu längre, men då. det är sorgligt att växa upp.
jag ryser när jag tänker på hur det var.

nu blir jag lite ledsen. ni kanske inte vet det. men jag kommer aldrig få några egna barn. jag ser framför mig den där bilden, när jag ser mitt barn springa och leka som jag gjorde. i guldljus som bara blir på kvällarna om sommaren. jag vill med ha en familj att älska och beskydda.

"Will you stay with me will you be my love among the fields of barley"

Inga kommentarer: