söndag 24 maj 2009

where do you go, my lovely

som vanligt sitter jag insnörad i min egna bakgrund med tankarna på minnen och förflutet. lyssnar på no mercy - where do you go, minns när jag satt i baksätet på bilen uppe i norrland med huvudet lutandes mot bildörren och kikade ut genom rutan på landskapet som for förbi, den här låten spelade dom på radio en hel del då och jag gillar den. tänker på min morfar som gått bort. vill berätta en sak.

i sidensjö finns ett vitt hus på en gård som ligger på en kulle. I det huset finns det en soffa under en trappa. i den soffan låg en morfar och sov. I den trappan satt en pojke.

Den pojken var jag och den morfarn var min morfar. Han låg där ofta och sov. varje gång morfar låg och sov i soffan och varje gång jag gick upp eller ned för trappan stannade jag. satt tyst och tittade på min morfar mellan trappstegen. jag sa det aldrig högt. men jag tänkte så många gånger. Jag hoppas att du vet hur mycket jag älskar dig.

"where do you go, my lovely"

2 kommentarer:

Frank&Rémy sa...

var är musklerna?

Rasmus sa...

haha muskler? har jag aldrig haft :)