torsdag 9 juli 2009

nudlar och chilisås

jag avslutade med att skriva in "Im no ordinary person" i kommentarrutan och tryckte sedan på "ok". självklart var jag utloggad när jag kom hem.
klippte precis bort en prislapp. XS 249:-. nu sitter jag ingosad i min nya tröjja tillsammans med mina röda addidas shorts. tänker på om den där kommentaren stämmer.
jag käkade nudlar och chilisås till frukost, bara det säger ju sitt.

gick i regnet och funderade, har ni tänkt på hur mycket skönare det är att gå samma gamla väg som man alltid går. vägen hem. du vet exakt vart du ska svänga och exakt vart rödljusen aldrig växlar till grönt. du vet om hur blommorna på busken luktar på våren och du vet hur halt det blir av dom ruttnande löven som ligger under det stora trädet precis vid gårdsslutet. det är när man går på automatik som man hinner tänka. idag tänkte jag på hur fittigt det är att sätta folk på att jobba helgien innan dom ska på semester. men så kom jag på att jag inte har ett riktigt jobb, jag är ju bara en semestervikarie. det är tre dagar kvar. imorgon har jag en 9-19 tid.

var på arbetets museum vid halv 2 tiden. kollade ewk utställningen. fastnade för en illustration av mona sahlin som en påfågel. den var så fin och det var så bra, enkelt och bra. det var kristins ide att kolla museum. tycker om henne massor. hon kommer alltid på något. när vi träffades utanför clas ohlsson så var min skjorta lite öppen, jag skrattade och visade att jag inte rakar bort håret på bröstet på ett par dagar. kristin drog fingrarna där och då ryste jag. hon är så bra, kan man vara så bra? ibland när man går bredvid henne kan hon lägga armen om midjan på en och bara gosa in sig och ge en sidkram. tror bara det är hon som kan göra en mysig sidkram. ler av den kramen.

igentligen ville jag handla massa saker på stan, men jag vet att det är onödigt.
det blev en kaffe mellanrost på waynes och en snabbis in i videobutiken.

Inga kommentarer: